Het is een makkelijke val om in te lopen… je marketing richten op iedereen.

Je salon promoten aan een hele brede doelgroep lijkt misschien handig als je wilt groeien, je omzet wilt laten stijgen en succesvoller wilt worden.

Maar is dat het wel?

Zet die knop om!

Volg dit simpele marketingadvies van best-selling auteur Seth Godin:

“Everyone is not your customer.”

Met andere woorden: laat het idee los dat je iedereen moet aanspreken. Richt je marketing uitingen, activiteiten en klantervaring op het aantrekken van je ideale klant.

Je zult buitengewone resultaten gaan zien.

Je ideale klant is de ideale match bij de diensten en klantervaring die jouw salon aanbiedt. Je ideale klanten:

* Houden van de behandelingen die je aanbiedt;

* Zijn makkelijk te behandelen;

* Kopen regelmatig producten bij jou;

* Bevelen je altijd aan bij hun vriendinnen;

* En zijn daarom super winstgevend!

Deze ‘ideale klanten’ zijn het type klanten waar je er meer van wilt. Sterker nog, je wilt dat ze in de rij staan voor je deur!

Jij hebt helemaal geen tijdrovende koopjesjagers of lastige energievretende klanten nodig. En de meesten van ons hebben wel een paar van deze klanten in hun salon.

3 stappen om je beautyonderneming een boost te geven.

~1~ Analyseer waar je salon in uitblinkt en wat de meeste winst opbrengt. De sterktes van je salon.

~2~ Onderzoek wie je ideale klant is waar deze salonsterktes perfect bij passen.

~3~ Pas vervolgens je marketingberichten en salonmerk aan om meer van deze ideale klanten aan te trekken.

 

Hoe identificeer ik de ideale klant van mijn salon?

De kans is groot dat 80% van je inkomsten afkomstig is van 20% van je klanten.

De klassieke 80:20 regel.

Deze 20% zijn jouw ideale klanten. Degenen die het verschil maken.

Als je het ideale klantprofiel van je salon wilt ontdekken, kijk dan naar de top 20% klanten die het meest besteden.

Bestudeer nu de patronen van deze klanten: leeftijd, werk, woonplaats, geslacht, gezin, hobby’s, keuze van behandeling.

Zijn het welgestelde 40+ vrouwen, jonge meiden, prijsbewuste vrouwen onder de 30, zakenvrouwen uit de omgeving of trouwe senioren? Welke behandelingen kiezen ze? Bezoeken ze de salon op bepaalde dagen/tijden? Bevelen ze je regelmatig aan?

Maak een gedetailleerd profiel van je ideale klant. Leer ze echt kennen en weet wat zij waarderen en wat hen aantrekt in jouw salon.

Gerichte salonmarketing spreekt boekdelen.

Met behulp van dit ideale klantprofiel kun je de volledige salonmarketing, salonmerkpositionering en customerjourney afstemmen op je ideale klanten.

Spreek niet iedereen aan, het werkt gewoon niet. Focus op je ideale klanten Degenen die winstgevend zijn voor je salon!

 

When you speak to everyone, you speak to no one. – Meredith Hill

 

Wil jij hulp bij het aantrekken van je ideale klant en het neerzetten van een kickass fundament voor je bedrijf? Meld je aan voor de Marketing Training en je leert er alles over! 

Liefs,

Sanne – SalonMarketing

🤗 Volg ons ook op Facebook en Instagram

 

×
%d bloggers liken dit: