De bruiloft, een magische dag die zeker weten vastgelegd gaat worden in foto’s en video’s! Alle bruiden (en bruidsmeisjes…) willen er geweldig uitzien op deze dag en daarom is het voor de beautybranche BIG business. Als beautyondernemer ben je in de ideale positie om iedereen er op zijn best uit te laten zien en te laten voelen. Als jij wilt dat er meer bruiden naar jouw salon komen, pas dan onderstaande 8 tips toe!
1. Bedenk een Trouwmenu.
Maak een speciaal Trouwmenu voor aanstaande bruiden. Het is een speciaal moment voor de aanstaande bruid om zich het middelpunt van de aandacht te voelen, dus zorg ervoor dat ze in het middelpunt van JOUW aandacht staan. Denk aan:
– Visagie voor de bruid en bruidsmeisjes
– Wimperextensions voor de bruid
– Spray Tan voor de bruid
– Bruidskapsel voor de bruid en de bruidsmeisjes.
– Manicure en Pedicure voor de bruid en bruidsmeisjes
– Gezichtsbehandeling trouwkuur – kuur van gezichtsbehandelingen om de bruid te helpen er flawless uit te zien op de grote dag.
– Massage trouwkuur – serie van massages om de bruid te helpen om te ontspannen voor de bruiloft
– Vrijgezellenfeestje workshops – haar, make-up, gezichtsverzorging.

Alles waar jij in gespecialiseerd bent en wat van toepassing is kun je toevoegen aan het Trouwmenu. Wees creatief en maak verschillende leuke combi’s en natuurlijk een totaalpakket.

To Do Tip:  Bied ook een speciale wenkbrauwbehandeling aan in jouw Trouwmenu. Een serie van shaping, threading, sugaring of waxing behandeling. Wenkbrauwen zijn een Big Day musthave.

2. Voeg een Trouwmenu pagina toe aan je website.
Voeg een aparte Trouwmenu pagina toe aan jouw website. Samen met alle informatie over het Trouwmenu en de prijzen. Voeg hier een aantal foto’s toe van prachtige bruiden (foto’s van eigen werk zijn natuurlijk het beste!)

To Do Tip: Voeg een mooie trouwfoto toe aan je homepage slider. Je homepage is het eerste wat de klant ziet, door een duidelijke foto toe te voegen is het gelijk duidelijk dat je een Trouwmenu aanbiedt.
3. Deel Trouw Recensies.
Deel Trouw Recensies op zowel je website als op jouw Social Media kanalen. Deze bewijzen dat je goed werk hebt geleverd. Maak voor Social Media een afbeelding met de recensie als quote, voeg daar je logo aan toe en deel deze op al je kanalen!

To Do Tip:Als je nog geen recensies hebt, neem dan contact op met klanten uit het verleden en vraag of zij in een paar zinnen kunnen vertellen over hun ervaring met jou.

4. Doelgerichte Trouw Social Media Strategie.
Maak een Social Media strategie om de aanstaande bruiden op de beste manier te bereiken. Plaats een reeks van afbeeldingen en teksten in het trouwthema in een tijdsbestek van een aantal maanden (februari t/m juni) Denk hierbij aan speciale bruidsmake-up tutorials of how to’s, bruidskapsel inspiratie, weddingplanning tips enz.

To Do Tip: Adverteren op Facebook is een ideale plek om speciale aanbiedingen en services aan te bieden.

5. Spread the word!
Zorg ervoor dan iedereen in jouw regio weet dat jouw salon een Trouwmenu aanbiedt. Het is vooral handig om het laten weten aan weddingplanners, fotografen, cateraars en populaire trouwlocaties. Mond-tot-mond reclame is de beste marketingtool die je kunt gebruiken!

6. Visitekaartjes
Geen betere netwerklocatie voor een beautyondernemer met een Trouwmenu dan een bruiloft zelf! Zorg ervoor dat iedereen op de bruiloft een visitekaartje van jouw salon in handen krijgt. Weddings can be catching, so catch the next one!

7. Proef afspraak
Vertrouwen is cruciaal als je aanstaande bruiden naar jouw salon wilt krijgen. Om vertrouwen op te bouwen is het aan te raden om een proef afspraak met de klant te maken. Zo kan ze rustig uitproberen wat jij te bieden hebt en kun je haar vertrouwen winnen. Daarbij is er bij een proef afspraak nog ruimte voor aanpassing, dit zal op de grote dag lastiger worden. Zorg ervoor dat ze er zeker van kan zijn dat ze er geweldig uitziet op haar grote dag.

To Do Tip: Vraag de aanstaande bruid om foto’s mee te nemen van wat zij graag zou willen.
To Do Tip: Ontwerp een “look book” zodat je de klant tijdens de proef afspraak kunt laten zien wat er mogelijk is. Daarmee win je het vertrouwen van je klant.

8. Vraag de juiste prijs
Het geheim van een goede trouwservice is om de juiste prijs te vragen. Als jij exceptionele trouwservice verleend, vraag er dan een redelijke prijs voor.  Het doel is om hiermee klanten aan te trekken die graag de juiste prijs voor de juiste service betalen.

To Do Tip: De waarde van jouw Trouwmenu zou gebaseerd moeten worden op het feit dat zaterdag de drukste dag is voor de salon én de populairste dag om te trouwen. Vraag dus de juiste prijs.
To Do Tip: Als er trouwservice op locatie wordt aangeboden moet je er naartoe reizen en ben je meer tijd kwijt. Vraag daarom de juiste prijs.

Beloof jezelf om dit jaar het beste trouwseizoen ooit te draaien! Probeer de juiste bruiden aan te trekken waar je echt goed werk aan kunt leveren voor de juiste prijs. Succes dit trouwseizoen en geniet van al het moois!

Hulp nodig bij het verzinnen, maken en plannen van winstgevende campagnes? Klik dan hier!

trouwcampagne

%d bloggers liken dit: