SalonSocial

Ongeveer 95% van de Nederlanders gebruikt Social Media en zijn een groot gedeelte van de dag online te vinden. De perfecte manier om jouw beautyonderneming op de kaart te zetten! Tegenwoordig communiceren veel mensen via social media en dit is een handige manier om je doelgroep beter te leren kennen en om een relatie op te bouwen.

Maar wat moet je nou wel of niet doen op social media als onderneming? Veel salons doen vaak maar wat. Er gebeuren dan soms leuke en waardevolle dingen, maar of het daadwerkelijk effect heeft is nog maar de vraag. Tijd om er dus écht wat aan te gaan doen!

Social Media kun je voor diverse zakelijke doelstellingen inzetten en is de perfecte manier om in contact te komen met je doelgroep. Door regelmatig te posten blijf je in de tijdlijn verschijnen van potentiële klanten.

Natuurlijk kan het lastig zijn om elke week nieuwe content te maken en tijd te vinden om je Social Media up to date te houden. Een logische stap is dan om je SalonSocial te nemen!.

Wat doen wij?

 

INTAKE + ANALYSE

 

SalonSocial start met een grondige intake. Wij moeten je salon natuurlijk goed leren kennen en weten wat de doelstellingen en kernwaarden zijn. Daarna volgt een analyse van de huidige kanalen.

 

MAANDELIJKSE RAPPORTAGE

 

Elke maand ontvang je van ons een rapportage van je social media kanalen. Hierin staat bijvoorbeeld wat het bereik is geweest de afgelopen maand en hoeveel volgers en likes je pagina heeft. We laten zien wat de groei is geweest van je kanalen en welke berichten het beste aanslaan bij jouw doelgroep.

 

STRATEGIE + CONTENTPLANNING

 

Na de analyse gaan het de strategie ontwerpen,  ook wel het SalonSocialPlan genoemd.  Hierin wordt duidelijk beschreven wat we gaan posten, met welk doel, welke tijden enz. Hieruit volgt een duidelijk plan van aanpak, de contentplanning.

 

INRICHTEN + OPTIMALISEREN

 

Wij zorgen ervoor dat jouw social media kanalen op de juiste manier worden ingericht. Alles wordt in de stijl van je bedrijf gemaakt en we optimaliseren de pagina’s voor optimaal bereik en zichtbaarheid.

 

WHATSAPP COMMUNICATIE

 

De communicatie zal voornamelijk via WhatsApp gaan. Zo kunnen we snel communiceren over de posts. Maar ook als er iets urgent geplaatst moet worden kan dat via WhatsApp worden doorgegeven.

 

 

CONTENT CREATIE

 

Goede content bestaat uit een mix van eigen foto’s en vormgegeven posts. Elke week ontvang je een reminder en tips voor het aanleveren van de content (foto’s en eventueel informatie) die nodig zijn om de content te creëren voor de social media kanalen. De posts worden altijd in het juiste formaat gemaakt en vooraf krijg je te zien hoe de posts eruit komen te zien.

 

KANALEN

 

Je kunt kiezen om je posts te laten plaatsen op Facebook, Instagram, Pinterest, Twitter en/of LinkedIn. Het is mogelijk om een kanaal toe te voegen aan je pakket, uiteraard wordt het tarief dan aangepast.

 

EXTRA’S (voor meerprijs):

 

STORIES

 

Instagram stories zijn ontzettend goed voor meer zichtbaarheid, klantrelaties en naamsbekendheid. Bij elk pakket zitten templates die je kunt gebruiken voor je stories. Wil je dat wij je stories vormgeven en plaatsen dan zit hier een meerprijs aan afhankelijk van het aantal gewenste stories per week. De Instagram Stories kunnen wij koppelen aan Facebook Verhalen.

 

NIEUWSBRIEF

 

Heb je een mailinglist of wil je deze gaan opbouwen? Wij kunnen maandelijks een mailing ontwerpen en naar je mailinglijst sturen met het laatste nieuws voor extra exposure.

  

 

SalonSocial houdt o.a. in dat SalonMarketing berichten post en content deelt. Uiteraard wordt er rekening gehouden met de doelgroep en de doelstellingen van de beautyonderneming.

Wij creëren content en posten deze op Social Media. Ideaal als je hier zelf geen tijd voor hebt, maar wel graag online zichtbaar bent. Wij zijn experts op gebied van online marketing.

SalonMarketing maakt een SalonSocialPlan en een contentplanning. Wekelijks ontvang je van ons een mailing over het aanleveren van beeldmateriaal en eventuele informatie, daarnaast ontvang je tips over het maken van beeldmateriaal. Met dit beeldmateriaal en de informatie zal SalonMarketing de content creëren en vormgeven voor de Social Media kanalen.

Vandaag een leerzame Social Media Training gehad van Sanne – SalonMarketing.nl. Bedankt voor vandaag. Was leuk, je bent een spontane, gezellige, lieve en toegankelijke lerares.

Jill van der Velden

Schoonheidssalon Moments

Als je ergens wat minder in bedreven bent, dan roep je de hulp in van een expert. Dus waren Jill en ik vandaag bij Sanne van SalonMarketing om ons over ins en outs van Social Media te vertellen.

Manuela vd Gugten

Blush & Co.

Wat zit er allemaal bij een SalonSocial abonnement inbegrepen?

Er zit ontzettend veel in een SalonSocial Pakket!

De intake en analyse, de maandelijkse rapportage, strategie en contentplanning, inrichting en optimalisering, contentcreatie enz.

Wanneer gaat het abonnement van start?

Je ontvangt vooraf eerst een intakeformulier. Op het moment dat wij alle informatie hebben ontvangen en de doelstellingen zijn duidelijk dan start het abonnement. Wij gaan dan aan de slag met het maken van de strategie en de planning en vervolgens de uitvoering. 

Waarom een maandbedrag?

De ontwikkelingen op online gebied gaan razendsnel! Om je social media goed up-to-date te houden is het een must om bij te blijven en je strategie constant aan te passen. 

Daarom is de maandelijkse betaling een perfecte oplossing. Je hebt geen omkijken meer naar jouw social media en je bent altijd verzekerd van een goede service. 

Nog meer voordelen:

Geen grote investering in 1 keer.
Door per maand te betalen hoef je geen investering van honderden euro’s te doen voor een oplossing zoals die van SalonMarketing.

Altijd up-to-date
Door de maandelijkse betalingen kunnen wij onbeperkt de benodigde werkzaamheden en optimalisaties doen. Op die manier is je social media altijd up-to-date. Dit zorgt ervoor dat je altijd zichtbaar bent voor je doelgroep.

Onbeperkt recht op ondersteuning
Omdat wij een doorlopende service aanbieden kun je bij ons altijd terecht voor ondersteuning bij je social media en denken wij mee met jou als ondernemer.

Moet ik zelf nog iets aan mijn social media doen?

Nee hoor, dit hoeft niet. Uiteraard mag het wel het is tenslotte jouw bedrijf. 

We adviseren wel altijd om de contentplanning aan te houden en bij eigen inbreng eerst te overleggen of gewoon door sturen zodat wij het in de planning kunnen toevoegen. 

Overigens kun je wel altijd stories plaatsen, dit raden we juist aan! 

Wat moet ik doen als ik zelf iets wil posten?

Wil je iets posten op je social media kanalen dan ben je daar natuurlijk helemaal vrij is. Maar we raden altijd aan om het naar ons te mailen/appen zodat wij het in de contentplanning kunnen toevoegen.

Hoe zit het met opzeggen?

Je sluit je SalonSocial abonnement af voor een half jaar. Na deze 6 maanden kun je het abonnement op elk moment (per maand) eenvoudig opzeggen. Je hoeft ons daar alleen maar een e-mail voor te sturen.

Bestel nu jouw SalonSocial Abonnement

Zodra je jouw SalonSocial hebt besteld nemen wij zo snel mogelijk contact met je op! 

×