Wil jij succes aantrekken? Zet dan vandaag je masker af en zorg dat je denkt vanuit je succesvolle ik. In deze blog ga ik je vertellen wat het voor jou en je beautyonderneming kan betekenen.

Misschien is het volgende voor jou herkenbaar, misschien ook niet. Maar veel (beauty)ondernemers zitten in een soort wachtstand. De dromen en doelen zijn er absoluut maar ze wachten op dat ene juiste moment om er echt mee aan de slag te gaan. Om de prijzen te verhogen, om die ene klant op te bellen, om zichtbaarder en vindbaarder te worden. Ondertussen maken ze alle keuzes op basis van waar ze nu zijn en vergeten waar ze naartoe willen. Herkenbaar? Laten we dan vandaag de switch maken!

Wat zou succesvolle Sanne doen?

De laatste tijd ben ik bezig om voor mezelf het plaatje van de succesvolle Sanne te schetsen. De succesvolle Sanne werkt vanuit een mooie kantoor aan huis, is in balans met werk en gezin én kan met haar inkomsten een onbezorgd leven leiden en mooie dingen meemaken met haar gezin. Op dit moment ben ik daar nog niet, maar ik weet dat het gaat gebeuren, daar ben ik van overtuigd.

Op momenten dat ik voor lastige keuzes sta, twijfel of onzeker ben dan stel ik mijzelf de vraag ‘wat zou de succesvolle Sanne doen?’. Dit helpt mij om krachtige en slimme keuzes te maken. Keuzes, die ervoor gaan zorgen dat ik het succesvolle leven kan gaan leiden die ik graag wil. Daar ben ik van overtuigd.

Ga denken als succesvolle ik

Als beautyondernemer heb je ongetwijfeld je dromen. Maar heb je ook duidelijk voor ogen hoe je succesvolle ik eruit ziet?  Hoe zie je er dan uit? Wat denk je dan? Hoe voel je je dan? En wat doet je succesvolle ik als het moeilijk wordt?

Er zijn verschillende manieren om het succesvolle beeld van jezelf te schetsen. Marketeer Dean Jackson heeft hier een geweldige oefening voor. Dean heeft een simpele manier bedacht om dat beeld concreet te maken. En dat met één krachtige vraag:

I’m successfull when…

Denk er eens over na en maak deze zin af: Wat moet er gebeuren, voordat jij kan zeggen ‘ik ben succesvol’. Wat moet je daarvoor hebben bereikt? Hoe moet je je dan voelen? Ga daarna eens nadenken over de klanten die je de afgelopen tijd hebt geholpen, de prijzen die je hebt gehanteerd en welke keuzes je hebt gemaakt voor je beautyonderneming. Zijn dit de keuzes die je succesvolle ik zou maken? Of zou de succesvolle jij dit toch anders aanpakken? Genoeg om over na te denken, lijkt mij!

 

Hoe ziet jou plaatje van je succesvolle ik eruit? Maakt die persoon andere keuzes dan jij nu doet? Laat het me weten in de comments!

 

Have fun!

Succes met jouw instagram! Heb je een vraag stel ze dan gerust via info@salonmarketing.nl.

Liefs,

Sanne – SalonMarketing

? Volg ons ook op Facebook en Instagram

* Deze blog is geïnspireerd op een blog van Ninke van der Leck.

%d bloggers liken dit: