Vorige week schreef ik een artikel met tips over het werven van nieuwe klanten. Daarin heb ik beloofd om het vandaag te hebben over het organiseren van een event op Facebook. Als salon is dit een perfecte manier om veel klanten te informeren over de workshop of inloopochtend die jij organiseert, mits je dit goed hebt voorbereid. Uiteraard helpen wij je hier graag bij! Allereerst het maken van een evenement op Facebook. Daarna volgen nog een aantal bruikbare tips!

Het aanmaken van een evenement op Facebook is vrij eenvoudig. Het gaat er vooral om dat je goede wervende teksten en aantrekkelijk beeldmateriaal gebruikt!

1: Op je zakelijke Facebookpagina staan onder het stukje ‘Schrijf iets…’ allemaal vakjes. Normaal zie je er acht, maar onderaan kun je kiezen voor ‘alles weergeven’. Bij één van de vakjes staat “Een evenement maken”.

2: Zodra je het vakje “Een evenement maken” aanklikt krijg je een pop up zoals de afbeelding hieronder. Hier kun je alle gegevens invullen over hetgeen jij gaat organiseren. Het tijdstip, de datum, de inhoud van je evenement enz.

3: Hierna kun je er nog voor kiezen om je evenement te promoten. Dit gaat via betaald Facebook Adverteren.

Planning

Wees op tijd met je planning. Zorg ervoor dat klanten minstens twee weken van tevoren weten wat voor een evenement je organiseert, op welke datum en hoe laat. Zo kunnen zij de datum en het tijdstip vrijhouden.

 

Communicatie

Vermeld in het bericht dat dit dé ochtend/workshop is voor haar/hem. Je wilt natuurlijk ook dat potentiele klanten komen om te zien wat jij allemaal in huis hebt!

En vermeld in het bericht hoe exclusief dit evenement is. Exclusieve producten, kortingen, mini-behandelingen, cadeautjes et cetera.

 

Het evenement

  • Zorg voor een passende sfeer bij het evenement. Richt je salon zo in dat het klopt bij het evenement en zorg ervoor dat verkoopproducten goed zichtbaar zijn en er genoeg informatie is.
  • Aan het begin of aan het eind van het evenement kun je een korte tour geven door de salon. Laat hierbij eventuele nieuwe behandelingen of producten zien.
  • Leg je klanten in de watten, zorg voor lekkere hapjes en goede koffie/thee en andere dranken.
  • Geef aan het eind van de ochtend/middag/avond een presentje aan de klanten, bijvoorbeeld een proefproduct en een kortingsbon voor een behandeling.

 

Heb jij weleens een evenement georganiseerd in jouw salon?

%d bloggers liken dit: