In deel één van dit artikel heb je uitgezocht of je echt nieuwe klanten nodig hebt of niet. We hebben gekeken naar je doelgroep, waar je ze kunt vinden en hoe je meer klanten kunt krijgen met behulp van aanbevelingen.

 

Maar wat als je maar een paar klanten hebt en nog steeds ruimte hebt voor meer?

Ga dan aan de slag met jouw salon eco systeem!

Stap 1 – Een cadeau voor potentiële klanten

Stap 2 – Een aanbod die ze niet kunnen weerstaan.

Stap 3 – De ultieme oplossing voor hun probleem.

Stap 4 – Product voor klanten.

Als je deel 1 van dit artikel nog niet hebt gelezen, is het de moeite waard om dat eerst even te doen. . . . Breng me naar deel één.

Dus het is simpel. . . geef ze een cadeautje, daarna een aanbod die ze echt niet kunnen weerstaan, vervolgens de ultieme oplossing voor hun probleem en als laatste het product speciaal voor klanten. Zet dit goed in elkaar en geloof mij je gaat groeien als een malle.

Nu even uitgebreid… Ik zei dat het simpel was, niet dat het gemakkelijk was. Daar zit een belangrijk verschil tussen ?

 

Stap 1 – Cadeau voor potentiële klanten.  

Een gratis checklist/e-book/video die maar één ding doet: jeuk veroorzaken naar je onweerstaanbare aanbod. Wat je vooral niet moet doen.. is teveel. Een e-book met 30 pagina’s of een video van een half uur is echt teveel.

Hou het simpel. Zie het als een gratis sample van een product die je meegeeft aan klanten na hun bezoek. Sterker nog. Laat mensen online gratis een sample bestellen. Stuur deze per post naar ze op met daarbij een A4-tje met een korte tekst die jeuk veroorzaak naar je onweerstaanbare aanbod. Zet er natuurlijk bij hoe ze gebruik kunnen maken van het onweerstaanbare aanbod. Kost je hooguit een postzegel.

Vind je dat teveel gedoe. Zorg dan dat ze die checklist/e-book/video van hooguit 1 pagina of 5 minuten kunnen downloaden. Dit moet direct leiden naar je onweerstaanbare aanbod. Een link aan het einde van je pdf of een knop onderaan je video etc.

 

Stap 2 – Je onweerstaanbare aanbod.

Dit is het moment om ze naar je salon te laten komen. Laat ze kennis maken met je salon door ontzettend veel waarde te bieden in de vorm van een huidanalyse, korte behandeling en een advies op maat.

Je geeft inzicht in hun probleem en je laat ze voelen en ervaren wat je kan betekenen.

En wat vragen ze hierna aan jou?

“Wat kan je voor mij doen om deze ellende op te lossen?”

Laat jij daar nou net de ultieme oplossing voor hebben!

 

Stap 3 – Ultieme oplossing

Bij de ultieme oplossing lever je alles wat je te bieden hebt in de vorm van bijvoorbeeld een 12 weken huidprogramma.

Je gaat hierbij daadwerkelijk het probleem oplossen en impact te maken bij je klanten. Hier doe je alles voor en dit vind jij het mooiste om te doen. Daarnaast levert het ook nog een mooie winstmarge op.

 

Stap 4 – Product voor klanten.

Heb je de klanten helemaal in de pocket en wil je ze bij je houden dan is het zaak om de relatie te onderhouden.

Met product voor klanten heb ik het niet over een specifiek product voor die klant maar over een dienst in de vorm van een membership. Bijvoorbeeld een abonnement waardoor ze maandelijks een behandeling krijgen en om de 3 maanden een productpakket op maat.

 

En misschien wel de allerbelangrijkste tip die ik je vandaag mee kan geven… Blijf zichtbaar en deel je kennis!

Door je kennis te delen via blogs, vlogs en social media posts zorg je dat je laat zien dat je weet waar je over praat, dat ze jou kunnen vertrouwen omdat jij de kennis bezit die hun probleem oplost. En je blijft continu in beeld bij je doelgroep!

 

 

Heb je vragen of wil je even sparren met mij, stuur dan gewoon een mailtje naar info@salonmarketing.nl. Deze komen bij mij persoonlijk terecht en ik antwoord altijd!

 

Succes!

%d bloggers liken dit: