Wat maakt een succesvolle salon zo aantrekkelijk? Het is een vraag die wij vaak krijgen. In dit blog geven wij 4 marketinggeheimen prijs van successalons!

Kernwaarden zijn alles.

Het meest belangrijke van een successalon zijn de kernwaarden van de salon. Het is datgene wat onderscheidend is ten opzichte van alle andere salons. In de kernwaarden sluit je jouw visie in en zorg je ervoor dat je aantrekkelijk bent voor fans en potentiële klanten. Door je kernwaarden goed op te bouwen zorg je dat je een sterke basis hebt waar vanuit je marketing gaat uitvoeren. En marketing is voornamelijk het vertellen van deze kernwaarden en je missie.

Vertel je missie.

De missie van een successalon is leidend. Doordat successalons echt werken vanuit de drijfveren is de missie zo inspirerend dat het gedeeld moet worden. Wat veel ondernemers en hun medewerkers merken is dat de missie van hun salon goed wordt ontvangen. Mensen willen er over horen, willen er meer over weten. En dat is wat je graag wilt: je verhaal (je missie) met zoveel mogelijk mensen delen! En hoe meer mensen je missie kennen, hoe groter de kans dat ze bij jou willen komen voor een behandeling.

Fans zorgen voor het delen van enthousiasme.

Fans zijn voor successalons ontzettend belangrijk. Omdat jij een scherpe keuze maakt door een missie na te streven zorg je voor enthousiasme bij mensen. Je kunt het zien als een soort magneet: door jouw missie trek je mensen aan en stoot je mensen af. De mensen die je aantrekt zijn je fans, zij zijn enthousiast over je missie en je behandelingen. Zij willen dat graag met anderen delen. Het grappige is vaak nog dat fans niet eens klanten hoeven te zijn. Sommige fans hebben niks aan jouw behandelingen maar vertellen het wel graag aan de mensen die daar wel wat aan hebben. En dat is een ideaal groeimodel! Enthousiaste fans zorgen voor enthousiaste klanten!

Service is essentieel.

Als successalon steek je je nek uit en dat zorgt voor kritische mensen in je omgeving. Klanten worden extra kritisch op je behandelingen. Die moeten ontzettend goed zijn want anders gaan ze klagen. Maar de vraag is, is klagen erg? Nee absoluut niet. Je hebt liever klanten die er iets van zeggen dan klanten die je behandeling niet fijn vinden maar dit niet aan jou maar aan anderen laten weten.

De service van je salon is essentieel. Daarom is het goed om al in een vroeg stadium na te denken over het servicebeleid van je salon zodat dit aansluit bij je kernwaarden. Door klachten goed op te lossen zorg je ervoor dat klanten weer enthousiast worden. Nog een bijkomend voordeel van een goed servicebeleid is dat je weet waar de problemen van je salon zitten. Hierdoor kun je jouw behandelingen en salon continue blijven verbeteren.

Welke marketinggeheimen kun jij nog toepassen voor je salon?

De marketing van successalons is gebouwd op de kernwaarden van de salon. Het is belangrijk om hiermee aan de slag te gaan als salon. Wil je meer weten over kernwaarden, of wil je sparren over wat de juiste kernwaarden voor jouw salon kunnen betekenen? Mail ons vrijblijvend voor meer informatie!

%d bloggers like this: