In de blog van vorige week hebben we 2019 geëvalueerd en daarom is het vandaag tijd om je doelen te bepalen voor 2020! Waar kun je nog groeien en wat wil je dit jaar behalen?

Maak doelen voor de komende 12 maanden.

Een manier om dit te doen is door je doelen op te delen in grote doelen en kleinere doelen. Je gaat een groot doel voor de komende 3 jaar stellen. Je bepaalt daarna het doel voor dit jaar en deze deel je weer op in kleinere kwartaal doelen. Per kwartaal deel je de doelen weer op in 3 subdoelen per maand die ervoor zorgen dat je de doelen gaat behalen.

Om het nog iets overzichtelijker te maken heb ik een gratis printable toegevoegd waarop je de doelen kan opschrijven!  

Deze kun je uitprinten, invullen en ergens ophangen of bewaren waar je hem regelmatig ziet zodat je er regelmatig aan herinnert wordt en je focus houdt! P.s. maak er een foto van en deel hem op je social media en tag @salonmarketingnl in je foto ?

Om je doelen per stuk goed te beschrijven raad ik je aan de Doelenplanner te gebruiken. Deze kun je heel goed samen met deze printable gebruiken!

Wat gaan we met de analyse uit de vorige blog doen?

In de vorige blog stonden een aantal vragen die je als het goed is hebt beantwoord. Zo niet, lees de blog hier en werk de vragen uit…. Gedaan? Pak ze er even bij! Ik ga je laten zien hoe je ze kunt gebruiken voor je doelen van 2020.

Je cijfers

  • Heb je jouw financiële doel behaald? Goed gedaan! Schat in hoeveel je aankomend jaar gaat groeien en wat je financiële doel gaat zijn. Hoe ga je dit behalen?
  • Heb je jouw financiële doel in 2019 niet gehaald? Waar lag dit aan en hoe kun je dit verbeteren? Maak hier het doel van 2020 van!
  • Het kan natuurlijk zijn dat je geen financieel doel had voor 2019 of dat je net bent begonnen, probeer dan aan de hand van je cijfers van het afgelopen jaar in te schatten wat je financiële doel voor 2020 is.
  • Het financiële doel kan je nr1 doel zijn voor 2020 –  de groei van je klantenbestand, betere marketing etc. zijn dan de kwartaaldoelen (de manieren waarop je het financiële doel kunt gaan behalen)
  • Is je klantenbestand voldoende gegroeid met nieuwe klanten? Hier kun je uit herleiden of je bent gegroeid. Heb je alleen vaste klanten in de salon gehad die er in 2018 ook al waren dan is je groei gestagneerd. Probeer manieren te bedenken waarop je jouw klantenbestand nieuw leven in kunt blazen.
  • Heb je veel eenmalige klanten gehad en was dit percentage erg hoog (boven de 25%)? Probeer dan na te gaan waar het aan lag en waarom deze klanten niet terugkwamen.
  • De behandeling die het meest opbracht kun je nog meer promoten in het komende jaar en misschien kun je andere behandelingen net zo succesvol maken door goed te kijken waarom de behandeling zo populair was.
  • Veel salons vinden het lastig om hun prijzen te verhogen. Vraag jezelf af of je wel genoeg winst maakt op je behandelingen of werk je te hard voor te weinig geld? Tevreden klanten zullen niet zomaar vertrekken door een kleine verhoging van de prijzen.

Je behandelingen

Welke behandelingen hebben extra aandacht nodig of misschien wil je nieuwe behandelingen toevoegen het aankomende jaar?

 

Je producten

Welke productmerken wil je het aankomende jaar in de salon voeren? Wat kun je doen om de verkoop te stimuleren? De productverkoop kan een heel goed doel zijn om te verbeteren in 2020.

 

Je website

In 2020 wordt een actieve website steeds belangrijker. Is je website gebruiksvriendelijk voor smartphone of tablet en houdt je de website regelmatig up to date? Zo niet, zorg er dan voor dat het gaat werken! Doel: Actieve responsive website voor mobiel en tablet.

Je website is je visitekaartje. Is je website aantrekkelijk en van deze tijd? Of is het een beetje gedateerd en kan hij wel een make-over gebruiken? Doel… nieuwe website!

SalonMarketing kan jouw WordPress website vernieuwen, zorgen voor gebruiksgemak en responsive maken voor mobiel en tablet.

 

Je marketing

Wat ga jij verbeteren op marketinggebied in 2020? In het komende jaar gaat online marketing een nog grotere rol spelen. (Potentiële) klanten willen zoveel mogelijk informatie vinden via social media, website en nieuwsbrieven. Heb jij deze punten goed op orde of is daar nog groei in te bereiken?

Heb je geen tijd, kennis of geen zin om dit allemaal bij te houden maar wil je wel graag online groeien? SalonMarketing kan je hierbij helpen!

 

Je klantenbestand

Hoe kun je ervoor zorgen dat je klantenbestand nog meer gaat groeien? Wat kun je nog verbeteren als het gaat om het bijhouden van gegevens, klantvriendelijkheid, een spaarprogramma? Wat kan hierin een doel voor je salon zijn?

 

Je concurrenten

Brainstorm hoe je ervoor kunt zorgen dat je unieker en beter wordt dan je concurrenten en gebruik de doelenplanner om dit te realiseren!

 

Je service

Wat zijn de verbeterpunten op gebied van klantenservice? Schrijf ze op, werk ze uit en zorg ervoor dat jouw team op één lijn zit hierover.

 

Je branding

Ben je nog tevreden over jouw branding of kan deze wel een make-over gebruiken? Schrijf je ideeën op en maak een plan. Wat is ervoor nodig om je huisstijl te veranderen en heb je hier hulp bij nodig?

 

Jij

Ga je zelf aan de slag om van 2020 een succes te maken of kun je hulp gebruiken?

Stuur gerust een mailtje naar info@salonmarketing.nl!

 

Have fun!

Succes met doelen stellen! Heb je een vraag stel ze dan gerust via info@salonmarketing.nl.

Liefs,

Sanne – SalonMarketing

? Volg ons ook op Facebook en Instagram

%d bloggers liken dit: