Ben jij net als ik? Check jij ontzettend vaak je telefoon of er nog iets leuks of interessants in de online wereld is gebeurd? Of dat er nieuws is in jouw branche waar je op in kan springen? Maar waar ik echt hooked aan ben is Instagram. Mijn favoriet van alle social media kanalen!

Instagram is één van de populairste social media kanalen van dit moment en wordt door miljoenen mensen over de hele wereld gebruikt. Er wordt voorspelt dat dit kanaal een enorme groei gaat doormaken in 2017 en dat wil je als beautyondernemer natuurlijk niet missen! Maar hoe ga je om met dit platform? Hoe creëer je bekendheid? Ik geef je 6 tips om direct succesvoller te worden op Instagram!

  1. Be Consistent: Post ’s ochtends, ’s middags of ‘s avonds, maar zorg ervoor dat je dagelijks aanwezig bent op Instagram. Het werkt het best als je elke dag rond dezelfde tijd post, op het moment dat je volgers online zijn. Dit zal in de meeste gevallen in de avond zijn of ’s ochtends voordat mensen naar hun werk gaan. Zodra je volgers niks meer van je zien, ga je ze verliezen en uiteraard trek je geen nieuwe volgers aan als je niets post.

 

  1. Social: Het woord zegt het, wees sociaal. Dit betekent dat je met volgers in contact wilt komen, like ook hun kanaal. Reageer op comments en like hun posts. Stelt iemand je een vraag of plaatst deze persoon een leuke reactie op jouw post? Reageer er dan op.Dit is het perfecte moment om jouw salon te promoten!

 

  1. Pick a Style: Alles komt altijd terug op branding. Laat zien wie je bent en wat je te bieden hebt. Zorg ervoor dat je zoveel mogelijk de kleuren van je huisstijl gebruikt en kies een herkenbaar concept.

 

  1. #Hashtags: Er is geen Instagram succes zonder de hashtag. Dit is dé perfecte manier om potentiële volgers te bereiken. Denk daarom goed na welke hashtags je wilt gebruiken en of deze bij jouw doelgroep passen. Heb jij bijvoorbeeld een wimpersalon dan is het handig andere hashtags te gebruiken die daarmee linken, zoals #wimperstyliste #wimperextensions #lashgoals etc. Let op: je mag van Instagram maximaal 30 hashtags gebruiken, ga hier dus niet overheen!

 

  1. Personality: In de beautybranche komen veel klanten naar jouw salon omdat ze een klik hebben met jou en de plek. Laat daarom jouw persoonlijkheid en stijl goed zien in je content, zo trek je de mensen aan die bij jou passen.

 

  1. Perfect Pictures: Instagram is en blijft een kanaal dat voornamelijk bestaat uit beeldmateriaal. Zorg er daarom voor dat jouw foto’s goed zijn. Het is belangrijk dat ze scherp zijn en netjes gestyled (dus geen rommel op de achtergrond) Als ik onder de indruk ben van een goede foto dan wil ik daar waarschijnlijk wel meer van zien en ga ik verder kijken en misschien wel volgen. Je hoeft geen topfotograaf te zijn om mooie foto’s te maken!

 

Volg jij @SalonMarketing.nl al op Instagram? Laat mij in een comment weten wat jouw kanaal is zodat ik jou kan volgen!

%d bloggers liken dit: