Facebook is een super handig middel om je beautyonderneming onder de aandacht te brengen bij een grotere groep potentiële klanten. Ondanks het feit dat jongeren onder de 20 jaar Facebook langzaam aan verlaten, zijn er nog steeds 10,8 miljoen Nederlanders actief op Facebook. Dit blijkt uit het Nationale Social Media Onderzoek 2018.

Een Facebook bedrijfspagina kan een enthousiaste en krachtige klantenkring opleveren. Hoe maak je een succesvolle Facebook bedrijfspagina?

Paginanaam

Voor het kiezen van een Facebook paginanaam zijn twee opties:

  • Bedrijfsnaam
  • Persoonlijke naam

Als beautyondernemer ga je altijd voor de bedrijfsnaam. Die wil je ten slotte groot maken!

Profielfoto

Zoals je weet is Facebook een social netwerk. Daarom vind ik het heel erg belangrijk dat er mensen op de profielfoto staan. Bij een eenmanszaak kun jij er bijvoorbeeld zelf opstaan als je het gezicht van de zaak bent. Heb je echter een team van medewerkers, dan is het leuk om een teamfoto te gebruiken. Nog leuker is om je logo in je profielfoto te verwerken! Een profielfoto moet minimaal 160 bij 160 pixels zijn. De foto wordt als een vierkant uitgesneden, let dus goed op de verhoudingen van de foto. Tip: test of je profielfoto op de mobiele telefoon goed zichtbaar is. Het kan zijn dat de foto hier namelijk te klein wordt.

Kies de goede categorie

Kies de goede categorie. Links op je bedrijfspagina kun je op ‘info’ klikken, hier kun je de categorieën bewerken. Je kunt er maximaal 3 gebruiken. Bv. Schoonheidssalon, huidverzorgingssalon en nagelstudio.

Omslagfoto

De omslagfoto heeft een formaat van 851 x 315 pixels. Een goede omslagfoto heeft een call to action. Promoot hier je nieuwe behandelingen of product.

Wij delen regelmatig omslagfoto’s (Facebook Headers) bij onze ontwerpen in het ledengedeelte van SalonMarketing VIP.

Actiebutton

Onder de omslagfoto staat de actieknop van jouw bedrijfspagina. Deze kun je vinden aan de rechterkant. Wanneer jij als eigenaar van de pagina bent ingelogd zie je alleen de actieknop en niet de Messenger knop. Deze actieknop is een mooie toevoeging voor je klanten die via Facebook je salon hebben gevonden en contact willen leggen of een afspraak willen maken. Ga met de muis naar de actieknop en kies voor knop bewerken. Je krijgt dan een pop-up waar je uit meerdere opties kunt kiezen. Samen gaan we deze even doorlopen.

Chatbericht button

Wil jij ook een chatbericht button onder de omslagfoto zodat bezoekers een berichtje kunnen sturen naar jouw pagina? De reacties staan in de app “paginabeheer” van Facebook. Hoe activeer je hem: Op je bedrijfspagina ga je naar Instellingen -> Chatberichten en zet het vinkje aan bij ‘Mensen toestaan privéberichten naar mijn pagina te sturen door de knop Chatbericht weer te geven.’ Let op! Je kunt deze button zelf niet zien, vraag aan iemand anders of hij “live” staat.

Bedrijfsinformatie

Zorg ervoor dat jouw bedrijfspagina zo compleet mogelijk is ingevuld. Dit vergroot de kans dat een bezoeker omgezet kan worden naar een klant. Aan de linkerkant bij ‘info’ kun je al je gegevens invullen. Loop alle kopjes even door en zorg dat alles zo goed mogelijk is ingevuld.

Have fun!

Succes met het perfectioneren van je Facebook Bedrijfspagina! Heb je een vraag stel ze dan gerust via info@salonmarketing.nl.

Liefs,

Sanne – SalonMarketing

? Volg ons ook op Facebook en Instagram

%d bloggers liken dit: