Je hebt geweldige producten, je levert de beste kwaliteit en de klantenservice is geweldig. Dat zijn vaak de eerste aspecten die beautyprofessionals aanhalen als er gevraagd wordt waarom klanten naar hun salon komen. Maar waarom komen de klanten écht naar jouw salon?

 

Iedereen heeft aandacht nodig.

De meeste vrouwen zijn druk. Werken veel, zijn moeder en hebben nog 200 andere dingen waar ze aan moeten denken. Een bezoekje aan jouw salon is iets wat echt voor de klant zelf is. Op het moment dat zij de salon binnenloopt draait het om haar. Werk daarom aan de persoonlijke band met jouw klant. Niemand wil de volgende in de rij zijn omdat jij het druk hebt. Tijdens de behandeling wil ze jouw volle aandacht! Laat daarom altijd aan je klanten blijken dat je ze waardeert.

 

Ze wil haar verhaal kwijt.

Het grootste deel van het gesprek moet gaan over jouw klant. Natuurlijk kun je af en toe je eigen ervaringen delen maar laat je klant het gesprek “bepalen”. Misschien is er wel iets gebeurd en wil ze even haar hart luchten,  heeft ze iets geweldigs meegemaakt of heeft ze een vervelend probleem. Luister dan goed naar je klant en geef haar het gevoel dat ze gehoord wordt en dat ze jou kan vertrouwen. Stel eventueel wat vragen om dieper in te gaan op het gesprek. (Tip: Schrijf na de behandeling wat steekwoorden op de klantenkaart zodat je bij de volgende behandeling precies weet wat er de vorige keer is verteld. Misschien kun je gelijk vragen hoe het nu gaat!)

 

Ze wil een geweldig gevoel.

Verplaats je eens in de klant. Wat heeft ze nodig? Dat is niet alleen een behandeling en een potje crème of een set wimperextensions. Het gaat om het gevoel van ontspanning, van heerlijk verzorgd worden. Een vrouw wil zich mooi voelen en zeker over zichzelf. Met de gezichtscrème of het verzorgingsproduct om de wimpers mooi en schoon te houden kan  ze dat gevoel ook een klein beetje thuis ervaren.

 

Dit zijn de meest essentiële behoeften van jouw klant. Als je hier voldoende gehoor aan kunt geven krijg je meer trouwe klanten die echte ambassadeurs zijn voor jouw salon wat weer meer mond-tot-mondreclame oplevert.

 

%d bloggers liken dit: