De herfst is alweer volop begonnen. De blaasjes vallen van de bomen en gelukkig laat de zon af en toe haar stralen zien. De herfst is een prachtig seizoen met alle mooie kleuren in de natuur. Dit is de perfecte tijd om je klant te laten genieten van een herfstbehandeling om zich voor te bereiden op de winter die eraan komt!

Een succesvolle herfstcampagne heeft alles te maken met het oplossen van het specifieke probleem van je ideale klant. In onze Social Media Training leer je onder andere hoe je jouw ideale klant kunt vinden en beschrijven en hoe je dit kunt gebruiken in jouw marketing.

Wil jij zelf aan de slag om je ideale klant te beschrijven. Lees dan even deze blog.

Heb jij je ideale klant al beschreven en kun je aan de slag, lees dan vooral verder!

Bij een specifieke campagne, zoals een herfst campagne is het belangrijk om te weten wat de frustraties/problemen zijn van je ideale klanten.

Bijvoorbeeld:
Problemen/Frustraties (algemeen): Druk, weinig tijd voor zichzelf en ouder worden. Porblemen/Frustraties (in de herfst): Moe en verkouden, een droge en doffe huid, droge lippen, ruwe en droge handen, en last van herfstdepressie.

Bedenk dus goed welke problemen jouw doelgroep heeft. Denk vanuit je ideale klant en los hun frustraties en problemen op. Hier kun jij je marketing op richten.

Je hebt nu een goede basis voor je herfstcampagne. Hieronder lees je wat handige tips voor in je salon en zal ik verder ingaan op het oplossen van de problemen van je ideale klant.

  1. Versier je salon in herfstsfeer!

De herfst staat bekend om al haar prachtige kleuren. Versier je salon door herfstdecoratie op te hangen of neer te leggen. Het hoeft helemaal niet duur te zijn;  ga lekker het bos is en verzamel kastanjes, dennenappels en herfstbladeren en maak er een mooie schaal van. Probeer er lekker creatief mee om te gaan! Vaak kun je bij de bloemenwinkel hele mooie herfststukken vinden. En het is natuurlijk weer tijd om de kaarsjes neer te zetten en de warme dekens neer te leggen!

  1. Proef en ruik de herfst

Behalve decoratie kun je nog verder gaan. Ik noemde hierboven al de kaarsjes. Een heerlijke herfstige geurkaars doet wonderen. En geef je klanten voor of na de behandeling een lekkere herfstthee.

  1. Online herfst

Als je lid bent van SalonMarketing VIP dan kun je op de ontwerppagina al diverse herfstontwerpen vinden voor je social media, website en nieuwsbrief. Denk eraan dat de klanten de herfstbehandelingen makkelijk kunnen boeken en dat de prijzen hiervan op je website vermeld staan.

  1. Herfstblog

Je weet ondertussen heel goed wat de (herfst) problemen zijn van je klanten. Schrijf een blog over de oplossingen die er mogelijk zijn. Maak er geen verkooppraatje van maar laat zien dat je kennis hebt van zaken. Op die manier zijn ze eerder geneigd bij jou de behandeling te boeken wanneer ze er iets aan willen doen.

  1. Maak je klanten blij!

De zomer is voorbij, mensen moeten weer aan het werk, het wordt kouder en de dagen worden korter. Veel mensen hebben hier last van en hebben tijd voor zichzelf nodig om even op te laden. Dit is natuurlijk het ideale moment om op in te spelen. Denk aan ontspannende, warme massages en lichaamspakkingen. De klant zal daarna met een heerlijk ontspannen gevoel en een glimlach naar buiten wandelen. Ze zal snel terugkomen als ze weer tijd voor haarzelf nodig heeft!

  1. Alles is droog…

Je klanten hebben op dit moment veel last van een droge huid, handen, lippen en voeten. Los dit op door vochtregulerende behandelingen, een verzorgende manicure of pedicure aan te bieden. Geef je klant de juiste tips om deze problemen te voorkomen in de toekomst.

Probeer dus af te wijken van de “normale” behandeling maar speel in op het seizoen en de problemen die het seizoen meebrengt voor je klanten. Geef je klanten een echte waardevolle behandeling .

Have fun!

Succes met jouw herfstcampagne! Heb je een vraag stel ze dan gerust via info@salonmarketing.nl.

Liefs,

Sanne – SalonMarketing

? Volg ons ook op Facebook en Instagram

%d bloggers liken dit: