Vind jij het ook zo lastig om meer interactie te krijgen via Facebook? Vandaag ga ik je daarmee helpen. Om meer interactie te krijgen is het maken van goede interessante content een must. Als je altijd hetzelfde plaatst, zul je gaan merken dat er steeds minder mensen reageren en liken. Dit komt omdat je content te eentonig is. Facebook is er gek op als je creatieve content maakt, ze zullen je dan “belonen” met meer bereik!

Om het makkelijk te maken, heb ik de 10 ideeën onder elkaar gezet. Neem ze over voor jezelf en werk ze eventueel uit in je social planner voor aankomende maand. Zo heb je rustig de tijd om alles uit te werken, zonder stress!

1: Deel je salonmissie

Waarom moet jouw klant bij jou een dienst of product afnemen en niet bij een andere salon? Door je salonmissie. Onze salonmissie kort samengevat: Wij willen het beste voor onze klanten en geloven dat iedereen er stralend uit kan en mag zien! Of je nu je huid wilt verbeteren, je wimpers wilt laten doen of je nagels, wij helpen je graag met stralen en wij doen dit op een professionele en persoonlijke manier.

Deel dus jouw salon op social media, zo onderscheid je je salon van de rest.

2: Get to know me

Laat je volgers kennis maken met… JOU (en eventueel je personeel)! Vertel iets over jezelf en je personeel zodat de (toekomstige) klanten kennis met jullie kunnen maken. Veel mensen zijn nieuwsgierig naar de personen die in de salon werken. Je hoeft echt niet elke week een personal update te geven maar personal branding kan nooit kwaad.

3: Behind the scenes

Een kijkje achter de schermen doet het altijd goed. Laat je werk zien, laat je salon zien of de producten die jullie gebruiken! Deel dit soort updates altijd even op je Facebookpagina.

4: Ochtendpost

Ben jij diegene die altijd alles in een keer ’s avonds post omdat je overdag niet zoveel tijd hebt? Probeer dan vooruit te plannen! De foto die je vandaag hebt gemaakt, hoef je niet perse vandaag te posten, dit kan ook morgen of overmorgen (tenzij het echt alleen vandaag van toepassing is natuurlijk!) En post ook eens in de ochtend…  Post bijvoorbeeld eens vroeg in de ochtend met een feitje over de morning routine in de salon. Deel je favoriete koffie of vertel wat je eerste taken in de ochtend zijn. Een mens is namelijk van nature nieuwsgierig.

5: Maak de zin af

Probeer wat interactie te krijgen met je volgers en maak het je volgers makkelijk om te reageren. Stel niet te moeilijke vragen en behandel luchtige onderwerpen. Een leuke manier om interactie te creëren is een maak-de-zin-af oneliner. Bijvoorbeeld: ”Maak de zin af: mijn favoriete behandeling is _______.”

6: Sharing is caring

Werk je vaak samen met een andere salons of online influencers? Laat dit zien op social media. Sharing is caring en dit geldt zeker op Facebook.

7: Show your bestsellers

Laat je bestverkopende product, dienst of populairste blog zien. Veel salons laten hun bestseller of the month zien om zo nog meer te verkopen. Het is iets wat in elk geval nooit kwaad kan!

8: Deel een review

Potentiële nieuwe klanten waarderen het om reviews te lezen van bestaande klanten. Naast dat dit vertrouwen opwekt, stel je je als salon kwetsbaar op. Dit kunnen de meeste mensen erg waarderen.

9: Coming soon

Dit is ook een beetje Behind the Scenes, maar wel eentje die extra aandacht vereist! Laat zien waar je mee bezig bent. Geef een sneak peak van een nieuwe dienst, workshop of product. Vaak duurt het een tijdje voordat je iets nieuws echt kunt introduceren in de salon, maar het is wel leuk om je klanten te betrekken in het proces er naartoe zodat ze alvast enthousiast kunnen worden! Zo betrek je je klanten nog meer bij de salon.

10: Houd een winactie!

Organiseer eens in de zoveel tijd een winactie. Een keer per kwartaal of om een nieuwe dienst/product nog meer bekendheid te geven is voldoende. Hoe je een goede winactie opzet, lees je hier.

%d bloggers liken dit: